Wees Geen Kniepert bedankt ondertekenaars petitie

cropped-kniepertje1woensdag 03 februari 2016 17:42

Zojuist hebben alle partijen in de Tweede Kamer unaniem voor het behoud van de waardevermeerderingsregeling gestemd. Dat is een prachtige overwinning voor ons als initiatiefnemers van de petitie, voor u als ondertekenaar, maar vooral voor Groningen. Uw handtekening heeft dat mogelijk gemaakt. Van harte gefeliciteerd!

De minister is nu aan zet om de wil van de Kamer uit te voeren en de regeling ook daadwerkelijk te behouden. We blijven hierover optimistisch, maar zullen de uitvoering kritisch blijven volgen. Het moet geen sigaar uit eigen doos worden, maar echte compensatie voor het leed dat de gaswinning en de aardbevingen veroorzaken.

De waardevermeerderingsregeling is natuurlijk maar een onderdeel van de grotere strijd voor minder gaswinning en meer compensatie. Het zal niet de laatste keer zijn dat we ons als Groningse partijen tegenover een starre minister vinden. We hopen ook op dat moment weer schouder aan schouder met u te mogen staan en te kunnen rekenen op uw steun.

Met vriendelijke groeten en hartelijk dank voor uw handtekening,

De initiatiefnemers van Wees Geen Kniepert,

De Groninger Bodem Beweging