Raad 14 december 2015 Bedrijventerreinvisie Eemsdelta 2015-2030

boerdam2dinsdag 15 december 2015 13:13

Onze eigen bedrijventerreinen Boerdam en Loppersum (Centrum) zijn maar een kleine factor in het totaal. En nog niet de optimale visitekaartjes. De verlichting van Boerdam en de uitstraling van Loppersum (Centrum) laat te wensen over, zo meldt het rapport. Toch een aandachtspunt denk ik, want ook deze terreinen moeten, klein maar fijn, het licht aan de duurzame horizon voor Noord-Groningen mee laten schijnen. We hopen dat het geschetste toekomstbeeld in vervulling zal gaan.....

Sieger Dijkstra, voorzitter van Economic Board schetste in het Dagblad van het Noorden het volgende toekomstbeeld van Groningen:
“In 2030 is het aardbevingsgebied een regio die gemiddeld welvarender is dan de rest van Nederland. De werkloosheid is lager en de economische groei hoger. Een prachtig innovatief en duurzaam scenario wordt door hem geschetst onder de titel: Licht aan de horizon voor Noord Groningen. “(De moeite van het nalezen waard)

Uit dit rapport blijkt dat we er klaar voor zijn. We hebben de ruimte op onze bedrijfsterreinen, het enthousiasme van de plannenmakers en de mensen die ervoor aan de slag willen, ze zijn er. Belangrijk om er dan ook samen voor te gaan met het Economic Board. Maar wel om dit ook duurzaam te doen.

Burgemeester reageert op de opmerking van Bé Prins over licht aan de duurzame horizon.
"In Boerdam is de eerste plek in onze gemeente waar led-verlichting (groen) is geplaatst."

Bijdrage Bé Prins.

Reacties op 'Raad 14 december 2015 Bedrijventerreinvisie Eemsdelta 2015-2030'