Raad 28 september 2015 Begroting 2016 Volkskredietbank

vkb-logowoensdag 30 september 2015 20:27

In het voorliggende raadsvoorstel geeft u dan ook terecht een winstwaarschuwing af. Ik citeer: zonder maatregelen bij de toegang tot dienstverlening bij de Volkskredietbank (VKB) moeten we ook voor 2016 rekening houden met een bijraming. Dat u tegen de begroting 2016 van de VKB een bezwaar, een zienswijze indient vindt de fractie van de ChristenUnie dan ook vanzelfsprekend.

Begroting Volkskredietbank.
Zoals bij een aantal andere gemeenschappelijke regelingen hebben we ook bij de Volkskredietbank (VKB) te maken met een begroting waarbij geen rekening is gehouden met een opgelegde taakstellende bezuiniging.  In het voorliggende raadsvoorstel geeft u dan ook terecht een winstwaarschuwing af. Ik citeer: zonder maatregelen bij de toegang tot dienstverlening bij de VKB moeten we ook voor 2016 rekening houden met een bijraming. Dat u tegen de begroting 2016 van de VKB een bezwaar, een zienswijze indient vindt de fractie van de ChristenUnie dan ook vanzelfsprekend.
Uw handreiking om samen met de VKB te zoeken naar oplossingen vinden we een goede zaak. We stellen u voor om de uitkomsten hiervan mee te nemen in het beleidsplan 2016 wat we later dit jaar krijgen aangeboden.

Deze bijdrage van Jan van Heerde is hier terug te luisteren, evenals de reactie van wethouder Bé Schollema.
Zeker de moeite waard. Ook hij kiest voor een brede aanpak, waarbij diverse partijen samen om de tafel moeten om de problemen op te lossen.

vkb-logo11,6 kBimage/pngdownload

Reacties op 'Raad 28 september 2015 Begroting 2016 Volkskredietbank'