Europese Verkiezingen 23 mei 2019

kanidaten.JPGmaandag 06 mei 2019 20:07

ChristenUnie-SGP staat voor een herkenbaar christelijk geluid dat ook in Europa gehoord moet worden. Laat Europa haar christelijke wortels waarderen. We zien het als onze Bijbelse opdracht om op te komen voor vrede en recht. We komen in actie tegen geloofsvervolging. We zorgen voor armen en kwetsbaren. Ieder leven verdient bescherming, vanaf het begin en tot het eind.

Samenwerking?

Zeker. Wij zetten ons samen met andere Europese landen in voor bestrijding van belastingontduiking, mensenhandel, gedwongen prostitutie en antisemitisme. Wij gaan voor een rechtvaardig vluchtelingenbeleid en voor goede betrekkingen met Israël. Maar ook op het gebied van landbouw, handel, visserij, transport en zorg voor de schepping moeten we slim samenwerken.

Superstaat?

Zeker niet. De lidstaten bepalen zelf hoe ze omgaan met vraagstukken van leven en dood, met zorg, gezin en onderwijs. Nederland moet stoppen met het overdragen van bevoegdheden aan de Europese Unie. Brussel is niet onze hoofdstad. We hebben geen behoefte aan een Europees leger of een Europese minister van Financiën. We houden de touwtjes graag in eigen handen.

Samenwerking Ja, Superstaat Nee.

Meer over de Europese verkiezingen vindt u hier,

en in de documenten hieronder.

Verkiezingsprogramma EP2019 online(1).pdf9,0 MBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Europese Verkiezingen 23 mei 2019'