Raadsvergadering 25 februari 2019 Rondvraag over "Wiemersheerd"

IMG_7077.JPGwoensdag 27 februari 2019 19:44

Ongeveer 2 weken geleden hebben we uit de media vernomen dat er bij de bewoners en personeel van “Wiemersheerd” zorgen zijn over de omvorming van verzorgingshuis naar verpleeghuis. De interim manager is zelfs naar huis gestuurd. De cliëntenraad is hier boos over. Voorzitter, de fractie van de ChristenUnie spreekt haar bezorgdheid uit over deze situatie. Het kan toch niet zo zijn dat bewoners van een verzorgingstehuis in onze Gemeente zich zorgen maken over hun toekomst….

Op de gemeentelijke website “loppersumversterkt” staat, ik citeer:

“Voor met name Hippolytushoes en Wiemersheerd is de versterking een goed moment om ook te kijken welke manier van wonen en zorg het beste binnen onze gemeente passen, nu en in de toekomst. Kortom: we moeten niet klakkeloos versterken, maar tegelijkertijd de zorg ook inrichten op de vraag van de toekomst.”

Prima maar,…

Is onze wethouder bekent met deze situatie en wat heeft hij, of wat kan hij voor deze kwetsbare groep in onze gemeente betekenen?

Nu we het toch over verzorgingshuizen hebben.
Hippolytushoes sluit haar deuren uiterlijk 31 augustus aanstaande.
Zijn er nog ontwikkelingen te melden?

Deze bijdrage van Jan van Heerde en de reactie van wethouder Bé Schollema
is hier terug te luisteren. Vanaf 2:31:35 !

Reacties op 'Raadsvergadering 25 februari 2019 Rondvraag over "Wiemersheerd"'

Archief > 2019