image-2019-01-21.jpgmaandag 21 januari 2019 10:56

Groningse bestuurders en maatschappelijke organisaties roepen in een brief Tweede Kamerleden op om min. Wiebes (EZK) aanstaande woensdag in het debat over het gaswinningsdossier te houden aan zijn toezeggingen en alle afspraken na te komen.

Veel Groningers geloven het Rijksbeleid inzake de gaswinningproblematiek in Groningen niet meer.

Ondanks het besluit van de minister om de gaskraan op termijn dicht te draaien zijn ze verontwaardigd, ontgoocheld, cynisch, boos, teleurgesteld, pessimistisch, wantrouwend of murw. Ruim zes jaar na de zware beving in Huizinge zijn nog weinig woningen versterkt en verloopt de schadeafhandeling trager dan ooit. De kans op een zware beving is daarbij nog steeds significant hoog. Het vertrouwen in de schadeafhandeling en versterking van woningen is er niet. We staan op een kantelpunt waarbij er in Groningen iets fundamenteel misgaat. Wij leggen in de brief uit waarom.

De brief vindt u hier en hieronder in de documenten.

Redactie: het debat is woensdag geweest. Opnieuw werden we teleurgesteld in de antwoorden van min. Wiebes. Opnieuw gingen de Groningers, die op de publieke tribune zaten, teleurgesteld naar huis.

We waren wel tevreden over een groot aantal amendementen, ingediend door zowel coalitie als oppositie!

Dat de (geld)problemen rond versterking en schadeafhandeling nog steeds niet zijn opgelost betekent een ramp voor de Groningers.
Rampen bestrijd je zonder partijpolitieke belangen! Tweet en #stemvoorGroningen

Alvast bedankt, mede namens alle gedupeerden in Groningen.

bijdrage Jan van Heerde

Kamerbrief schadeafhandeling en versterking.pdf276,2 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Brief met dringende oproep naar Tweede Kamer over versterking en schadeafhandeling'