Raad 30 oktober 2017 Beleidsplan gladheidsbeheersing 2017-2022

banner sneeuwruimerszaterdag 04 november 2017 18:39

Zelfs de plaatsing van zoutbakken komt aan de orde. Evenals de eigen verantwoordelijkheid van onze inwoners voor wat betreft het schoonmaken en houden van de eigen trottoirs bij gladheid....

De preventie en bestrijding van gladheid is een belangrijk onderwerp en verdient voortdurende aandacht schrijft u. Een terechte opmerking. En dat blijkt wel uit het uitgebreide beleidsplan wat we hebben mogen ontvangen. Bijna niets wordt aan het “toeval” overgelaten. Zelfs de plaatsing van zoutbakken komt aan de orde. Evenals de eigen verantwoordelijkheid van onze inwoners voor wat betreft het schoonmaken en houden van de eigen trottoirs bij gladheid.

Vanuit de zorgplicht heeft de gemeente de taak om onze wegen in een goede en veilige staat te houden zodat onze inwoners ook in de winterperiode veilig van de wegen gebruik kunnen blijven maken.

Daarbij moeten we de milieuaspecten natuurlijk niet vergeten. Duurzaam en efficiënt strooien is meegenomen in dit beleidsplan. Door tijdig te starten met dit nieuwe beleidsplan en dit ook te communiceren met onze inwoners zijn we helemaal klaar voor de komende winterperiode.

Voorzitter, de fractie van de ChristenUnie stelt het op prijs dat u op social media, zoals twitter en de gemeentelijke app. onze inwoners tijdig waarschuwt bij plotseling opkomende gladheid en dergelijke.

We kunnen instemmen met dit beleidsplan.

Bijdrage Jan van Heerde en reactie van de wethouder is hier op te zoeken.