Start

RSS icon linking to RSS overview

Raadsklankbordgroep nieuwe gemeente Eemsdelta 17 april 2019

eemsdelta.pngvrijdag 19 april 2019 15:26 Hoe en wat? In verband met de gemeentelijke herindeling van Appingedam, Delfzijl en Loppersum is er een Raadsklankbordgroep (RKBG) ingesteld om de herindeling per 1 januari 2021 -in de nieuwe gemeente Eemdelta- goed en volgens een vast plan te laten verlopen..... lees verder

GRATIS CURSUS POLITIEK ACTIEF! GEMEENTE EEMSDELTA

volisvol.jpgvrijdag 19 april 2019 14:18 Meedoen in de lokale politiek is misschien wel eenvoudiger en leuker dan u denkt! De gemeenteraden van Appingedam, Delfzijl en Loppersum organiseren voor inwoners van 16 jaar en ouder de cursus Politiek Actief. Deze cursus is bedoeld voor inwoners die willen weten hoe de lokale politiek werkt en misschien wel raadslid willen worden in de nieuwe gemeente Eemsdelta...... lees verder

Raadsvergadering 28 maart 2019 Akkoord Nationaal Programma Gron.

Zonnepanelen op dak.jpgvrijdag 29 maart 2019 19:45 Daarom zal een deel van de NPG- gelden bestemd moeten worden om deze duurzame energietransitie voor alle woningen in het bevingsgebied mogelijk te maken. We denken aan een gratis EPA advies voor alle woningen, en extra lokale subsidie voor duurzaamheidsmaatregelen om de misgelopen verduurzaming bij het versterken te compenseren. lees verder

Raadsvergadering 28 maart 2019 Convenant (bevings) bestendige Zorg

Valentijn (13).JPGvrijdag 29 maart 2019 19:40 Een combinatie van versterken en vernieuwen, waarbij flink in de toekomst wordt geïnvesteerd in onze gemeente, zowel inhoudelijk als financieel. Een dat vinden we een uitstekend plan. Zorg niet op afstand, maar zorg-voor-zorg dichtbij huis. Bé Schollema: "Geloof in de zorg"! lees verder

Raadsvergadering 28 maart 2019 Voorstel herindeling tot Eemsdelta