Start

RSS icon linking to RSS overview

Dank voor uw steun!

foto klein website.pngdonderdag 21 maart 2019 19:26 Nog steeds worden er stemmen geteld, maar ik tel alvast onze zegeningen: de steun voor de ChristenUnie groeit met zo’n 100.000 stemmen! Kiezers enorm bedankt! Ik ben iedereen dankbaar die gisteren het vakje bij de naam van een ChristenUnie-kandidaat rood kleurde. lees verder

Raadsvergadering 25 februari 2019 Plan van aanpak Versterking

IMG_6763.JPGdonderdag 28 februari 2019 10:49 .....Tegelijk echter hebben we al meer dan een jaar vertraging opgelopen door de schuld van de minister en is het onverantwoord om nog langer te wachten met versterken en zo het creëren van een veilig thuis voor onze inwoners. Liever vandaag aan de slag dan morgen. We zitten in een spagaat tussen enerzijds onvoldoende garanties in geld en veiligheid en anderzijds het zo snel mogelijk aan de slag willen...... lees verder

Raadsvergadering 25 februari 2019 Rondvraag over "Wiemersheerd"

IMG_7077.JPGwoensdag 27 februari 2019 19:44 Ongeveer 2 weken geleden hebben we uit de media vernomen dat er bij de bewoners en personeel van “Wiemersheerd” zorgen zijn over de omvorming van verzorgingshuis naar verpleeghuis. De interim manager is zelfs naar huis gestuurd. De cliëntenraad is hier boos over. Voorzitter, de fractie van de ChristenUnie spreekt haar bezorgdheid uit over deze situatie. Het kan toch niet zo zijn dat bewoners van een verzorgingstehuis in onze Gemeente zich zorgen maken over hun toekomst…. lees verder

Raadsvergadering 25 februari 2019 Erfgoedverordening (Monument)

Hoofdstraat Stedum autowoensdag 27 februari 2019 19:24 We vinden het een goede zaak dat naast de aanmerking “karakteristiek pand” en gebieden,
nu ook bescherming “gemeentelijk monument’ wordt aangeboden. We hebben gehoord en kunnen lezen dat het ook mogelijk is om interieur te schermen. Met het oog op de versterkingsoperatie biedt dit voor woningeigenaren meer mogelijkheden om hun eigendom te beschermen tegen afbraak van cultuurhistorische zaken en waarden. En niet alléén met het oog op de versterkingsoperatie maar dit biedt ook bescherming tegen organisaties en anderen in dit land, die het niet zo nauw nemen met ons cultureel erfgoed.... lees verder

Naamgevingscommissie maakt top drie gemeentenamen bekend

Gemeenteraad.jpgvrijdag 01 februari 2019 15:16 Welke naam voor onze nieuwe gemeente. Inwoners van de Gemeente Appingedam, Delfzijl en Loppersum mogen binnenkort hun stem uitbrengen! lees verder